آموزش بک‌آپ گیری و ثبت بارکد کالا در نرم افزار حسابداری سپیدار

نرم افزار حسابداری سپیدار

آموزش بک‌آپ گیری و ثبت بارکد کالا در نرم افزار حسابداری سپیدار

حسابداری در دنیای مدرن نیاز به دانش و اطلاعات بسیار دقیقی دارد و با توجه به ویژگی های دنیای امروز باید بدانیم که نرم افزارهای حسابداری می توانند یکی از مهم ترین نیازهای امروز تمامی کسب و کارها به شمار روند. نرم افزار حسابداری سپیدار به عنوان یک نرم افزار ایرانی و بسیار جذاب شناخته می شود که همه ساله بسیاری از کسب و کارهای مختلف به استفاده از این نرم افزار برای حسابداری روی می آورند و داشتن اطلاعات لازم در خصوص این نرم افزار حسابداری دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.
بسیاری از دانشجویان و اشخاصی که علاقمند به حسابداری هستند، می توانند با انتخاب نرم افزار حسابداری سپیدار، راحت تر شغل پیدا کنند و همچنین کسب و کارهای بسیاری با استفاده از این نرم افزار ایرانی در حال فعالیت در بازار می باشند.

اما چطور باید نسبت به انتخاب این نرم فزار حسابداری اقدام کنیم؟
و به طور کلی باید بدانیم که کار با نرم افزار حسابداری سپیدار باید چطور انجام شود.
در صورتی که سوالی در این خصوص داشته‌باشید و می‌خواهید بیشتر با این نرم‌افزار آشنا شوید، با ما همراه‌ شوید.

نرم افزار حسابداری سپیدار را بیشتر بشناسید

شرکت سپیدار همکاران سیستم در حال فعالیت در زمینه تولید نرم افزارهای حسابداری می باشد و نرم افزارهای حسابداری این شرکت شامل محصولاتی برای استفاده در شرکت ها و همچنین فروشگاه ها است.
این محصولات می تواند امکانات گوناگونی را در اختیار شما قرار دهد.
که در نهایت باعث می شود کاربران بتوانند در طول روز بهتر از این نرم افزار استفاده کنند.

همچنین باید بدانید که این نرم افزار حسابداری می تواند یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شما باشد که قطعا می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا عملکرد بهتری را در زمینه حسابداری داشته باشید.

نرم افزار حسابداری سپیدار یکی از مهم ترین نیازهای امروز بسیاری از کسب و کارها می باشد که با وجود امکانات بسیار خوبی که دارد می تواند به شما در یک حسابداری حرفه ای کمک شایانی نماید.
شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار حسابداری سپیدار در مدت زمان کوتاهی به نتایج بسیار خوبی دسترسی پیدا کنید.
اما ما در این مقاله قصد داریم شما را با شیوه بک آپ گیری در دراپ باکس با این نرم افزار حسابداری و همچنین نحوه ثبت بارکد برای کالا در نرم افزار سپیدار آشنا کنیم که قطعا می تواند برای شما گزینه ای مناسب و مفید به شمار رود. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در این خصوص با شما صحبت کنیم.

آموزش بک آپ گیری از نرم افزار حسابداری سپیدار در دراپ باکس

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در زمینه استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری، استفاده از بک آپ گیری است.
نسخه پشتیبان کمک می‌کند تا در صورت قطع دسترسی شما به بانک اطلاعاتی به روز، به تمامی اطلاعات دسترسی داشته‌باشید.
مهم‌ترین زمان بک‌آپ گیری که توسط بسیاری از شرکت‌ها نیز انجام می‌شود، بک آپ گیری روزانه به شمار می‌رود.
بسیاری از حسابداران توصیه می‌کنند که عملیات بک‌آپ گیری به صورت روزانه انجام شود.
و در نهایت نیز توصیه شرکت ها در زمینه بک آپ گیری به صورت هفتگی می باشد.

اما با نرم افزار حسابداری سپیدار چطور می توانیم در دراپ باکس پشتیبان گیری داشته باشیم؟
این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم‌داد. در ابتدا لازم است که با سرویس Dropbox آشنا شویم.
این سرویس تحت وب به شما امکان ذخیره سازی اانواع فایل را می دهد و شما می توانید دیتای خود را به جای این که روی فلش یا هارد دیسک رایانه نگهداری کنید، در فضای ابری اینترنت نگهداری کنید و از هر دستگاهی به آن دسترسی داشته باشید.
مهم‌ترین مزایای بک‌آپ گیری از نرم‌افزار حسابداری سپیدار به دسترسی کامل، ایمن و فارغ از محدودیت‎های فیزیکی اشاره کرد.
همچنین باید بدانید که این سیستم می تواند برای شما به عنوان گزینه ای کاملا مناسب به شمار رود.

بک آپ نرم افزار حسابداری سپیدار را در سرویس Dropbox

برای این که بک‌آپ نرم‌افزار حسابداری سپیدار را در سرویس Dropbox بگیرید حتما باید از نسخه 5.3.2 و بالاتر استفاده‌کنید.
برای شروع می توانید به قسمت تنظیمات نرم افزار رفته و سپس عملیات و تنظیمات را انتخاب کنید.

پس از این قسمت :
می‌توانید وارد تب دراپ باکس شده و تمامی تنظیماتی که مربوط به سرویس Dropbox می‌باشد را در این قسمت انجام‌دهید.

برای ادامه تنظیمات و تهیه نسخه پشتیبان روی گزینه اینجا کلیک کنید.

در این مرحله با وارد کردن اطلاعاتی که در فرم‌های A تا D (مربوط به بخش آموزشی مقاله) درخواست می‌شود.
می‌توانید کلیک کرده و سپس با وارد کردن اطلاعات شخصی به همراه آدرس ایمیل و رمز ورود، وارد شوید.

پس از پرکردن اطلاعات در فرم A باید در فرم B با کلیک بر روی گزینه Create App وارد مراحل بعدی شوید.

در این مرحله نیز باید روی گزینه Dropbox API کلیک کرده و یک کد 64 کاراکتری که در قسمت Generated access token در اختیار شما قرار می گیرد را بر روی سیستم خود کپی کنید.

نکته : برای ثبت کد 64 رقمی می توانید آن را در کلیپ بورد کامپیوتر خود ذخیره سازی کنید.
برای این کار تمامی کد 64 کاراکتری را هایلایت کرده و سپس از کلید های ترکیبی Ctrl+C استفاده کنید.

در این مرحله باید وارد تنظیمات برنامه سپیدار شوید و کد ذخیره سازی شده را در قسمت مجوز دسترسی به دراپ باکس با کلید های ترکیبی Ctrl+V قرار دهید.
سپس با زده دکمه ذخیره در پایین فرم به شما امکان بک آپ گیری روی Dropbox داده می شود.
و شما می توانید ذخیره سازی دیتای خود را انجام دهید.

یکی دیگر از امکاناتی که شاید شما هم به آن نیاز داشته باشید، استفاده از قابلیت ذخیره سازی بارکد محصولات در نرم افزار حسابداری سپیدار می باشد که در ادامه شما را با این قابلیت بیشتر آشنا خواهیم کرد.

نحوه ثبت بارکد برای کالا در نرم افزار سپیدار

از دیگر سوالاتی که در خصوص استفاده از نرم افزار حسابداری سپیدار ممکن است برای شما پیش آمده باشد، ثبت بارکد اجناس در نرم افزار حسابداری سپیدار به شمار می رود که در این قسمت بیشتر در این خصوص با شما صحبت خواهیم داشت و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود.
در ادامه بیشتر با شما همراه خواهیم بود و اطلاعاتی را در این زمینه با شما در میان خواهیم گذاشت.
روش های مختلفی برای ثبت بارکد در نرم افزار حسابداری سپیدار وجود دارد.
در ادامه اطلاعاتی در این خصوص را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

روش اول : ثبت بارکد بدون استفاده از الگوی بارکد (مخصوص بارکد دو بعدی)

شما می‌توانید برای این که بارکد کالای شما در نرم‌افزار حسابداری سپیدار شناسایی شود، نسبت به ثبت این کد به صورت دستی اقدام کنید.
به این منظور می توانید در ابتدا بارکد کالا را در قسمت تعریف بارکد وارد کنید

سپس می توانید فرم های رسید انبار، خروج از انبار، برگشت از خروج از انبار، پیش فاکتور، فاکتورهای مربوط به فروش و فاکتورهای مربوط به برگشت را به واسطه ثبت بارکدخوان انجام دهید.
بارکد کالا را می‌توانید وارد کنید و با استفاده از علامت تایید، کالا به صورت اتوماتیک ثبت و بررسی خواهد‌شد.
می‌توانید بارکد مربوط به اجناس را به سه صورت دستی، از طریق فایل اکسل و فایل متنی ثبت کنید.

به طور کلی شرکت ها و انبارها یا فروشگاه ها به صورت گسترده ای می توانند از این قابلیت استفاده کنند و در واقع مهم ترین مزیت استفاده از ثبت بارکد در سیستم نرم افزار حسابداری سپیدار، بالاتر بردن سرعت کار به شمار می رود و شما می توانید از آن استفاده داشته باشید تا در کوتاه ترین زمان، ثبت ورود و خروج از انبار برای شما انجام شود.

سخن پایانی

نرم افزار حسابداری سپیدار را می توان یکی از بهترین گزینه های موجود برای دسترسی به داده ها و همچنین حساب و کتاب های مربوط به یک کسب و کار دانست که استفاده از آن به دلیل عملکرد بسیار گسترده و سریعی که دارد امروزه بسیار رایج شده است.
شما می توانید برای خرید این نرم افزار از سایت ما استفاده کنید و همچنین مقالات آموزشی بسیاری در خصوص این نرم افزار حسابداری در دسترس شما می باشد که در نهایت به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین عملکرد را از این نرم افزار حسابداری داشته باشید.
ما در این مقاله بیشتر در خصوص نرم افزار حسابداری سپیدار و همچنین آموزش نحوه بک آپ گیری از این نرم افزار در محیط دراپ باکس و آموزش چگونگی استفاده از این نرم افزار برای ثبت بارکد صحبت کردیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود.

به پایان مقاله بک‌آپ گیری در نرم افزار حسابداری سپیدار رسیدیم، امیدواریم این مقاله مفید واقع شده باشد.

ممنون از همراهیتان.
مجموعه AccTrain  طی سالها تلاش  ارايه کننده انواع نرم افزارحسابداری موجود در بازار می باشد،.
مفتخریم پاسخ گوی نیاز شما باشیم .

جهت کسب اطلاعات بیشتراز حسابداری و نرم افزارهای حسابداری با ما همراه شوید.

مباحث مرتبط :

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.