خرید آنلاین در دوران شیوع کرونا- خریداران در دوران بیماری کووید-19 چه چیزهایی را آنلاین می خرند؟
مقاله ی زیر ترجمه ای از مقاله ی سایت visualcapitalist با موضوع خرید آنلاین در دوران شیوع-
خریداران در دوران بیماری کووید-19 چه چیزهایی را آنلاین می خرند؟، می باشد.
سریع ترین رشد و افول کالا ها در خرید آنلاین
بیماری همه گیر کووید-19 بر روی همه جنبه های زندگی، من جمله نحوه ی خرید مردم برای مایحتاجشان
تأثیر چشمگیری گذاشته است. قبل از بیماری تخمین زده شده بود که فروش خرده فروشی های آنلاین تا سال
2023 به رقم چشمگیر 6.5 تریلیون دلار برسد. اما از زمان شیوع بیماری خرید آنلاین بصورت بیش از حد
مورد استفاده قرار گرفته است. حتی بزرگترین خرده فروشان در تلاش هستند که از تقاضای بی سابقه مصرف
کنندگان جلوگیری کنند. اما سوال این است که مردم دقیقا چه چیزهایی می خرند؟

برای پاسخ به این سوال، شرکت Stackline میزان فروش تجارت الکترونیک را در سراسر ایالات متحده
آمریکا تجزیه و تحلیل کرده و لیستی از دسته بندی سریع ترین رشد و نزول در تجارت الکترونیک ( تاریخ
مارس 2019 در مقابل با مارس 2020) را جمع آوری کرده که نتایج شگفت انگیزی دارند.
دیوانگی رفتار خریداران
هرچه مردم با شرایط جدید زندگی خود کنار می آیند، رفتار خرید آن ها با نیازهایشان منطبق می شود.
در حالیکه ممکن است در بعضی از کشورها خرید بیش از حد ناشی از ترس از آینده کم شده
باشد، مصرف کنندگان همچنان به انباشت محصولات ادامه می دهند.

بسیاری از مصرف کنندگان همچنین برای تمرکز بر روی سلامت خود از زمان بوجود آمده استفاده می کنند،
بطوریکه 85 درصد از مصرف کنندگان نوعی ورزش را در حالیکه در انزوای اجتماعی به سر می برند انجام میدهند. 40 درصد از این افراد گفته اند که قصد دارند با رفع محدودیت ها این عمل را حفظ کنند.
این رفتارهای متغیر باعث شده است که تعدادی از کالاها افزایش تقاضا داشته باشند. با وجود اینکه بسیاری از
این کالاها کاربردی هستند، اما برخی از آن ها عجیب هستند.
کالاها با سریع ترین رشد
در حالیکه محصولات زیادی در این دسته وجود دارد، اینطور به نظر میاد که مصرف کنندگان به بهداشت دست
ها اهمیت ویژه می دهند و همچنین دستگاه تولید نان در رتبه دوم می باشد که خرده فروشان مدل های مختلفی
از این دستگاه ها را عرضه میکنند.
در جدول زیر 10 دسته از پر مصرف ترین کالا ها که مردم در دوران شیوع بیماری کووید-19 از طریق خرید
آنلاین تهیه کرده اند را نشان می دهد.

از این لیست مشخص است که مصرف کنندگان در قرنطینه تغییرات مثبتی را در شیوه ی زندگی خود در نظر
گرفته اند،مانند توجه به تناسب اندام و ترک سیگار.
نکته جالب توجه این است که مصرف دستمال کاغذی رشد بیشتری نسبت به محصولات مورد نیاز برای مراقبت
کودک دارد و همچنین گوشت های نمک سود شده و دودی رشد بیشتری از مصرف آب دارند.
درحالیکه برخی از کالاها شاهد افزایش چشمگیر تقاضا بوده اند، برخی دیگر سقوط را تجربه کرده اند.
کالاها با سریع ترین افول
موج بی سابقه از کنسل کردن تعطیلات تأثیر زیادی بر روی کالاهایی مثل چمدان، دوربین و لباس شنا را داشته
است. در زیر 10 دسته از کالاهایی را نشان می دهد که بیشترین نزول را در خرید آنلاین تجربه کرده اند.

صرف نظر از لیست کالاهایی که در بالا آورده شده، واضح است که این بیماری همه خرده فروشی ها را چه از نظر مثبت و چه منفی تحت تأثیر قرار داده است.
الگوی رفتاری جدید
آمازون که بطور رسمی بزرگترین خرده فروشی جهان است، اعلام کرده است که دیگر نمی تواند جوابگوی
تقاضای مصرف کنندگان باشد. در نتیجه، تأخیر در تحویل کالاهای غیرضروری و یا در بعضی موارد عدم قبول
سفارش در موارد غیر ضروری را خواهد د اشت.

این یک شمشیر دو لبه است، زیرا عرصه ی جدید، که تقاضای بی سابقه ای را برای خرده فروشان بوجود
آورده است، میتواند یک پایان نابه هنگام را برای دیگران ایجاد کند.
در حایکه یک سوال در این جا باقی می ماند و آن این است که: آیا این تغییر شدید در رفتار مصرف کنندگان با
ثابت شدن شرایط، به ثبات میرسد یا اینکه این رفتار به الگوی رفتاری جدید مصرف کنندگان تبدیل خواهد شد؟
نویسنده خانم فریبا غلامی