آموزش حسابداری

حسابداری حرفه ای

در مقاله قبل تمام نکات و الزامات تبدیل شدن به یک حسابدار بیان شد.
همانطور که به نظر می رسد حسابداری حرفه ای کاملا تخصص محور نیست و مهارت های ارتباطی و نرم افزاری بخش مهمی از آن را تشکیل می دهند.

مهم نیست که یک شرکت تا چه اندازه بزرگ شود ، نیاز به یک واحد حساب همچنان ادامه دارد.
شاید این تمرکز روی حسابرسی باشد ، شاید مدیریت یا امور مالیاتی و مالی مربوط باشد.

بنابراین اهمیت دارد که بخش حسابداری مجوعه ، هم گام با پیشرفت مجموعه پیشرفت کند و حرفه ای شود.
حرفه ای بودن حسابداری، از حجم کارهای مختلفی که مجموعه حسابداری بر عهده دارد می کاهد.

در ادامه نکات و روش های حرفه ای شدن و پیشرفت در مسیر حسابداری در دو دسته بیان خواهد شد.
مسلما رعایت این دو دسته مکمل هم برای رسیدن به پیشرفت در زمینه حسابداری هستند.

مزایای داشتن یک حسابدار حرفه ای و نحوه انتخاب یک حسابدار چیست ؟
چگونه حسابدار حرفه ای شویم؟

۶ مهارت های نرم افزاری پیشرفته که برای حرفه ای شدن در حسابداری نیاز دارید:

هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری ، باید برنامه ای را پیدا کنید که در حال حاضر و در آینده کار کند.
هنگامی که یک تجارت رشد می کند ، نرم افزار حسابداری آن مجموعه باید قادر به اداره آن باشد.

نرم افزار حسابداری پیشرفته می تواند به تراکنش های افزایش یافته ، گزارش های پیچیده تر یا امکان دسترسی یک تیم مالی کامل به طور همزمان دسترسی داشته باشد.

در این بخش ویژگی های پیشرفته ای معرفی می شود که اگر می خواهید نرم افزار حسابداری کسب و کار شما ،کارهای بیشتری برای شما انجام دهد باید در اختیار داشته باشید.

۱- مدیریت موجودی

ادغام مدیریت موجودی با حسابداری پیش بینی دقیق فروش و گردش پول را بر اساس اطلاعات زمان واقعی ارائه می دهد.

این امکان اجازه می دهد تا مشاغل بتوانند سطح سهام را به فروش واقعی نزدیک کنند،
بدون آن که گزارشاتی از دو سیستم تهیه کنند تا اختلافات را تشخیص دهند.

شرکت ها می توانند سفارشات سهام خود را به درستی برنامه ریزی کرده و پیگیری کنند که چه مقدار سرمایه در گردش در سهام متصل است ، در حالی که تغییر هزینه محصول به طور خودکار به فاکتورها می رود.

با داشتن ویژگی های پیشرفته مانند مدیریت موجودی ، نرم افزار حسابداری شما می تواند به شما در فروش آتی در مقابل سهام کمک کند.

۲- گزارش نویسی

گزارش های خودکار باعث صرفه جویی در وقت و ارائه تجزیه و تحلیل دقیق از امور مالی شرکت ، اعم از اعضای هیئت مدیره برای بدست آوردن دید کلی ، پیروی از دستورالعمل های نظارتی یا کمک به گزارش مالیاتی می شود.

هیچ کس نمی تواند واقعاً موفق عمل کند اگر افرادی که در رده های بالایی سازمان هستند تصویری دقیق از موارد کلیدی مانند فروش واقعی در مقابل پیش بینی ها یا ارقام دریافتنی حساب های خود را در مقابل حساب های قابل پرداخت ندارند.

تکیه بر احساسات و پیش بینی های تجاری شما داده های کافی برای گزارش مالی نیست.

پیشرفته ترین انواع گزارش شامل امکان صادر کردن داده ها به نرم افزارهای دیگری از قبیل Microsoft Excel و جابجایی بین خلاصه ها و جزئیات عمیق را به کاربر خود می دهد.

این نرم افزارهای پیشرفته، گزارش های از پیش تعریف شده ای دارند كه داده ها را ارائه می دهند.
این نرم افزارها زمان صرف شده برای تلاش برای فهمیدن ارقام و ارائه آن به روشی كه دیگران نیز انجام می دهند را حذف كرده اند.

۳- اتوماسیون

نرم افزار حسابداری پیشرفته می تواند با خودکار کردن فرآیند های درون سازمانی بخش بزرگی از مشکلات روزمره سازمان را از بین ببرد.

این کار نه تنها باعث صرفه جویی در وقت شما می شود بلکه می دانید که سیستم های خودکار شما هر اتفاقی که می افتد کار خواهند کرد چه کارکنان شما مریض باشند و چه کار آن ها به اولویت های دیگر گره خورده باشد.
حتی اگر قادر به حضور در محل کار نباشند،مانند همین شرایط ناشی لز بیماری کرونا،
می توانند با اتوماسیون حسابداری کار خود را ادامه دهند.

مواردی از کاربرد نرم افزار در اتوماسیون کردن فعالیت های حسابداری به شرح زیر است:

حقوق و دستمزد

یکبار اطلاعات مربوط به حقوق و دستمزد خود را وارد کنید و
آنها را به طور خودکار برای تأیید هر دوره پرداخت آماده کنید.

فاکتورهای تولید شده به صورت خودکار

برای سفارشات منظم یا پروژه های بلند مدت ، پیش فاکتورها را برنامه ریزی کنید تا جریان پول نقد خود را وارد کنید.

گزارش ها

به طور منظم گزارش هایی را از دفتر كلان خود به تفکیك بخش ها بفرستید.
هم چنین می توانید آن ها را مستقیماً به ذینفعان اصلی ارسال كنید.
با استفاده از ویژگی های پیشرفته در نرم افزار حسابداری ، شغل خود را به حالت اتوماسیون تبدیل کنید.

۴- سفارشی سازی

تعریف ساختار سازمانی خود در نرم افزار حسابداری پیشرفته ، می تواند بسیار برای شما مفید باشد.
ویژگی های پیشرفته به شما امکان می دهد بخش ها و مراکز هزینه را راه اندازی کنید.
همچنین تصمیم بگیرید که داده ها برای هر حساب و ساختاری که شما اجازه دهید، ذخیره شود.

در همین حال ، شخصی سازی گزارش های مالی ، فاکتورها ، سفارشات و بیانیه های خرید با طرح یا آرم های تجاری شما باعث می شود هر تعامل با مصرف کنندگان ، تأمین کنندگان و ذینفعان بسیار حرفه ای تر شود.

به روزرسانی ها به کلیه سیستم ها انتقال می یابند و داده ها را هر دقیقه به روز نگه می دارند.

۵- تعامل با سیستم های دیگر

یک سیستم حسابداری پیشرفته می تواند برای آسان تر کردن زندگی با برنامه های دیگری که استفاده می کنید ارتباط برقرار کند.
تلفیق سیستم حسابداری شما با

CRM (سیستم مدیریت ارتباط با مشتری)

بانک اطلاعاتی واحد تحقیقات انسانی

سیستم حمل و نقل

سایت تجارت الکترونیکی

امکان جلب اطلاعات و انتقال اطلاعات به سایر برنامه ها

ورود دوگانه

توسط این برنامه ها را ممکن می کند.

به روزرسانی ها به کلیه سیستم ها وارد می شوند و
داده ها را هر دقیقه به روز نگه می دارند.

۶- چندین حساب بانکی و روش های پرداخت

پرداخت با پرداخت چندین حساب بانکی و به ارزهای مختلف یک ویژگی پیشرفته مهم برای مشاغل کار در سراسر کشورها است.

دانستن اینکه وظیفه مالیاتی شما به طور خودکار برای هر منطقه ای که در آن کار می کنید به روز می شود، کار شما را بی نهایت سبک می کند ، در حالی که نرم افزارهای کمک کننده تجارت می توانند پرداخت های حساب های مختلف شما را نیز انجام دهند.

در ضمن ، انعطاف پذیری مشتریان برای انجام پرداخت به روشی که برای آن ها کار کند و
با آن بیشتر راحت باشند، از جمله از طریق کارت اعتباری یا مستقیم به حساب بانکی شما ، انجام کار با شما را به سادگی ممکن می کند.

مهارت های انسانی پیشرفته که برای حرفه ای شدن در حسابداری نیاز دارید:

ممکن است به نظر نرسد که حسابداری از پر زرق و برق ترین گزینه های شغلی موجود باشد،
اما اگر نگاه دقیق تری داشته باشید، می توانید نقش مهارت های ارتباطی و تصمیم گیری های کلیدی خود را در قلب تجارت پیدا کنید.

چند مهارت مهم ارتباطی که نقش اساسی در حسابداری حرفه ای دارند عبارت اند از:

نوآوری

حسابداری از روز اول ابزاری ضروری برای تجارت بوده است.
هیچ پروژه ای بدون کنترل دقیق و روش مناسب اعمال شده بر روی اعداد نمی تواند موثر واقع شود.

نوآوری لازم است، زیرا دنیای تجارت، تکامل می یابد، بنابراین الزامات حسابداری را نیز شامل می شود.

غالباً ، استخدام كنندگان به دنبال كاندیدهایی با ایده های تازه هستند كه می توانند تأثیر خود را بر آینده جهان حسابداری بگذارند.

مهارت درک کردن

همراهی با نیاز به نوآوری ، لزوم درک زمینه ای است که در آن کار خواهید کرد.
جمع آوری اطلاعات و داده های جدید ، مدیریت پروژه یا ملاقات با مشتریان جدید ، ستون اصلی وظایف روزانه را تشکیل می دهد.

به همین ترتیب ، فهمیدن سریع اطلاعات ضروری است .
به خصوص از طریق پرسیدن سؤالات خوب اندیشیده شده است که می توانید بدون صرف زمان چشمگیری، مسائل را حل و فصل کنید.

مهارت ارتباطات

بخشی از نیازهای مهم در هر صنعت، برقراری ارتباطات مهم است.
حسابداران باید اطلاعات پیچیده را به ساده ترین شکل ممکن انتقال دهند.

این که آیا شما یک شرکت خارجی هستید که به نمایندگی از یک تجارت استخدام شده اید یا
بخشی از یک تیم حساب های داخلی هستید ، به احتمال زیاد نیاز دارید که در کنار همکاران در هر سطح کار کنید.
ارزیابی این مهارت ها از زمانی شروع می شود که برای نخستین نقش حسابداری خود کار را آغاز می کنید.

آگاهی تجاری

شاید کمی تعجب آور باشد که مردم این مسئله را فراموش کنند.
در حالی که مهارت های خاص حسابداری اساساً از نتایج منطقی و رایج هستند ،مانند نرم افزار، علم ارتباطات و…، نیاز به آگاهی تجاری بسیار مهم است.

در حقیقت ، آگاهی تجاری ، آگاهی از چگونگی و محل کار شما در بازار است .
اینکه چگونه تحت تأثیر تحرکات اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی قرار دارد و
چگونه می تواند پیشرفت کند و تکامل یابد.

اشتیاق

مانند هر نقشی ، اشتیاق یکی از مؤلفه های اساسی است که کارفرمایان و استخدام کنندگان به دنبال آن هستند.

توانایی انتقال انرژی مثبت به تیم و اعتماد به نفس واقعی به آنچه که در پیش روی آن قرار دارید بسیار مهم است.
اشتیاق مسری است؛ این نشان می دهد که شما مایل به یادگیری و پیشرفت تجارت خود هستید.

ابتکار عمل

ابتکار عمل کاملاً منطبق با درک و اشتیاق است.
این ثابت می کند که شما می توانید به تنهایی کار کنید ، که شما یک متفکر مستقل هستید
و به نوبه خود ، منجر به این خواهد شد که با مسئولیت بیشتری به شما اعتماد شود.

این مسئله مهم است، اگر تصمیم دارید در مرحله بعدی کار خود حسابدار آزاد شوید.

کسب اعتبار در حسابداری

همه ما مارک های خاصی داریم که به آن ها علاقه داریم.
بیشتر اوقات استدلال در مورد انتخاب های ما در یک چیز خلاصه می شود : اعتماد.

همین مسئله در مورد ساختن شغل خود نیز صدق می کند.
شما می خواهید مردم به شما اعتماد کنند. اعتبار ، ارزی است که می توانید با آن تجارت کنید.

با اعتبار بیشتر فرصت بیشتری به دست می آید.
شما با ساختن یک برند معتبر ، پایه های آینده ای محکم را برای کسب و کار خود می گذارید.

انعطاف پذیری

مانند هر حرفه ای ، شما از سطح ورودی شروع خواهید کرد و به احتمال زیاد می خواهید در راه خود پیشرفت کنید. این همیشه راهی آسان نخواهد بود.

توانایی کار در مهلت های طولانی ، نیازهای چند مشتری و حل و فصل ماندن از طریق این چالش ها ، امری است که نباید به عنوان یک تعجب آور باشد.
تاب آوری توانایی حفظ سر و صدا و اعتماد به نفس در موارد مختلف حین کار،باید از مهارت های شما باشد.

تجربه کار بین المللی

سرانجام ، حضور یا تمایل به شامل تجربه کار بین المللی رشته دیگری را به تعظیم شما می افزاید.
اگرچه ممکن است این چیزی نباشد که از اول در رزومه شما وجود دارد،
اما ارزش استفاده از این مهارت را برای استفاده های بعدی نشان می دهد.

بسیاری از مشاغل تجاری در مرحله بعدی رشد سازمانی خود متمرکز هستند و بیشتر از مواقع غیر از این ، این مربوط به تجارت خارج از کشور است.

مطالعه کتاب ها و مقالات معتبر

کتاب ها و مقالات معتبر همواره راهی برای یادگیری هستند.
در زمینه حسابداری هم بسته به سطح شما بسیار کمک کننده هستند .
برای مثال کتاب منتشر شده زیر می تواند برای حرفه ای شدن در حسابداری مفید باشد.

صد ویژگی برای حسابداران حرفه ‏ای
نقش کتاب ها و مقالات در حسابداری حرفه ای

هم چنین مقاله و پایان نامه های بسیاری در سراسر جهان درباره حسابداری منتشر می شود که دارای نکات جدید و علمی است.

رعایت این موارد می تواند شما را به دنیایی جدید و متفاوت از حسابداری حرفه ای برساند و موقعیت شغلی و اجتماعی شما را دگرگون کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا