ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیات
ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیات اخرین اقدام سازمان مالیات برای اجرایی کردن هر چه بهتر طرح جامع مالیاتی است.
طرح جامع مالیاتی قدمی در راستای مدرن سازی نظام مالیاتی است که برای اجرایی کردن این طرح، خدمات مالیاتی به صورت الکترونیکی به مودیان ارائه می شود.
وهدف آن توسعه دولت الکترونیک و تسهیل در انجام اومور مالیاتی، به ویژه کاهش رفت و آمد مودیان به شعب مالیات می باشد.
در این روش نه تنها فرآیند های مالیاتی به شکل و روش سنتی (کاغذبازی) صورت نمی گیرد بلکه به صورت الکترونیک خواهد بود و فرایند ابلاغ به صورت فنی و غیر حضوری اجرا خواهد شد.
طی این طرح، کلیه مراحل مالیاتی از جمله ابلاغ اوراق مالیات تا پرداخت مالیات در فضای مجازی و توسط سامانه های مالیاتی عملی می شود.
بنابراین از این پس، مودیان با فعال نمودن حساب کاربری خود در سامانه مالیات، می توانند برگه تشخیص مالیات و تمامی اوراق مربوط به آن را به صورت غیر حضوری در اختیار سازمان مالیات قرار دهند.
در ابتدای به سامانه ابلاغ الکترونیکی مالیات به نشانی tax. gov. ir مراجعه کنید، سپس برای ثبت نام و فعالسازی حساب کاربری خود اقدام کنید.
پس از دو هفته از ارسال اوراق مالیاتی، مجددا به سامانه مراجعه کنید و اوراق مذکور را مشاهده نمایید.
لازم به ذکر است تاریخ مشاهده به عنوان تاریخ ابلاغ فیزیکی محسوب میشود، بنا براین این تاریخ ملاکی برای محاسبه مواعد قانونی مالیات از جمله مهلت اعتراض و… خواهد بود
برای اطلاع از به روزترین اخبار مالیات با ما همراه شوید.
آخرین مطالب مرتبط :
- دفترچههای بیمه تمدید شدند
- تقلب یا اشتباه ؟! در حسابرسی
- 40 درصد از نیروی کار ، بیمه نیستند
- کد اقتصادی چه زمانی باطل می شود؟
- روش های محاسبه مالیات اشخاص حقوقی
- کد کارگاهی بیمه و مدارک لازم
- بیمه عمر و دریافت وام ؟
- سربازان تسهیلات بیمه ای جدید دریافت می کنند.
- نرم افزار حسابداری ومعافیت جدید مالیاتی
- از قیمت بیت کوین در جهان چه خبر؟
- مرخصی استعلاجی و حقوق آن